April 11, 2016

My Laptop Screen Organization and free Desktop Wallpaper - Laptop Organisation plus gratis Wallpaper



Hey everyone!

The other day I finally got to re-organizing the desktop of my laptop, something I've been wanting to do for a long time. 

I felt the need to bring in some more structure so I wouldn't have to spend as much time searching for those files and programs I am using on a regular basis.

So what I ended up with were five folders, which I keep on my desktop screen for easy access that hold all my most used files for a certain topic. Say I want to work on a Youtube video, I simply open the folder "Youtube", which holds my editing program, a sub-folder for the original filming material I want to work on and a word file with a template for my infobar.

To make my desktop screen look prettier, I exchanged the original desktop items with some more girly ones which I found at the Icon Archive. You can easily google a tutorial on how to exchange the desktop icon for the operating system installed on your laptop/computer.

To make it perfect, I also added a new desktop background. I fell in love with a beautiful flower wreath I found on Jen's Blog at www.jenwoodhouse.com. I simply added some gold foil lettering to it to make it my own. 

Please feel free to download the background if you want to use it on your laptop as well!

1280x720 
1366x768
1920x1080

It's free for personal use only!

Also check out some of my favourite wallpapers by other bloggers! 


Have a wonderful day,
yours,
Julia Pauline

*****************************************

Aloha, ihr Hübschen!

Neulich habe ich mir mal die Zeit genommen und meine Laptop Oberfläche neu organisiert und ihr gleichzeitig einen neuen Look verpasst. Es hat mich schon seit langem genervt, dass ich mich immer durch alle möglichen Ordner wühlen musste, um an die Dateien zu kommen, die ich ständig benutze - sie auf der Desktop Oberfläche abspeichern wollte ich aber auch nicht. Da ist Chaos einfach vorprogrammiert. 

Also habe ich mir einfach für die Laptop Oberfläche einzelne Ordner angelegt, unter denen ich meine meist genutzen Datein und Programme nach Themen geordnet aufrufen kann. So verbirgt sich beispielsweise hinter dem Order "Youtube" mein Schnittprogramm, ein Unterordner, in dem ich meine Rohdateien und die fertigen Videos abspeichere und die Word Datei, in der ich meine Infobox für jedes Video neu bearbeite. 


Die Icons für die Desktop Ordner habe ich kurzerhand durch hübschere ausgetauscht, die ich mir im Icon Archive heruntergeladen habe. Im Internet gibt es für so ziemlich jedes Betriebssystem eine Anleitung, wie man die Desktop Symbole austauscht. 

Um das Bild abzurunden habe ich mir einen neuen Bildschirmhintergrund erstellt. Auf dem Blog www.jenwoodhouse.com fand ich einen wunderschönen Blumenkranz und habe einfach einen anderen Schriftzug hinzugefügt. Ich liebe diesen Goldfolien Effekt!


Ladet euch den Bildschirmhintergrund gerne gratis herunter und benutzt ihn auch für euren Laptop!
Nur für privaten Gebrauch, keine kommerzielle Nutzung!

Hier findet ihr noch eine Zusammenstellung meiner liebsten Desktop Hintergründe von anderen Bloggern. 


Bis bald,
Eure Julia Pauline







No comments:

Post a Comment